Jag bär en tango i min ficka,
som en sorts livförsäkring,
den mildrar svåra tider
gör ljusare en novemberdag
och midsommaren mindre regnig
en tango i min ficka
känns alltid tryggt att ha.
Den bultar orolig
i väntan på att bli släppt
i det fria, på pistan
där alla kan se
vad härlig den är!
Att färdas i omfamning
i takt med musiken,
kan lindra, eller hela
min uppjagade själ.
Jag bär en tango i min ficka
som en text
utanför pappersarket.
Raul Chagallo
| from the Calendar |
| Sommarmilonga vid Stora skuggan |
| Sommarmilonga vid Stora skuggan |
| Sommarmilonga vid Stora skuggan |
| Sommarmilonga vid Stora skuggan |
| Sommarmilonga vid Stora skuggan |
| TANGO NORTE RESER TILL GOTLAND 7 - 9 augusti | ||
| from News |
Inga meddelanden.
| from the Forums |
Öppet forum: “Jag råkar se inlägget om det anonyma brevet idag och tycker att det fö...” »
Öppet forum: “Idag när Trump nedstiger i sitt plan från ovan och träffar oss europée...” »
(Log in for other forums)